TerraWars: New York Invasion

TerraWars: New York Invasion

kullanıcı
  • Lisans DENEME SÜRÜMÜ
  • TOPLAM İNDİRME 10,186
  • DOSYA BOYUTU 408 MB
  • EDİTÖR PUANI
  • Üretici Tri Sinergy

New York'u uzaylıların elınden kurtarmak konulu aksiyon o.yunu

Alien’lar ve dünyanın yok oluşu artık günümüzde her köşe başında görmeye alıştığımız sıradan şeylerden biri (?!). Terrwars’ın bu konuda yaptığı farklı olarak bir şey yok; başka gezegenlerden geldiği anlaşılabilecek farklı modellenmiş yaratıkları vurup ortalığı birbirine katarak New York’u bu istiladan kurtarmalıyız. City 17’den kaçtığınıza göre yapmak istediğiniz daha orijinal bir şey yoksa New York size muhtaç.

Her şey eskisi gibi...

Terrawars klasik bir dünyanın uzaylılardan kurtarılması teması üzerine kurulu; buna göre hiç de orijinal bir şey yok. Oyuna bir helikopter içerisinde uzaylılarla sarılmış bir binaya saldırarak başlıyoruz. Daha sonrasında ekibimizdeki tüm arkadaşlarımız gözünden lazer saçan devasa bir yaratık tarafından yok ediliyor ve tek başımıza savaşmaya devam ediyoruz. İlerleyen bölümlerde yanımıza bolca asker de ekleniyor ve zaman zaman grup olarak da savaşma imkanı elde ediyoruz. Yalnız oyun ilerleyişi çok sıkıcı bir biçimde işlenmiş. Çatışma anında veya oyun boyunca müzik duymuyorsunuz ve oyun ilk dakikadan itibaren büyük bir ıstırap halini alıyor; ilerleyiş ortamdaki ambiyans ile bir şekilde zevkli kılınabilirdi, fakat oyun bu konuda da oldukça yetersiz.

Az önce de dediğim gibi oyun başlar başlamaz sizi aksiyonun içine sokuyor. Baştan sona yaptığınız tek şey karşınıza çıkan yaratıkları pek çok oyundan bildiğimiz silahlarla öldürmek ve yolumuza devam etmek. Fakat işin senaryo kısmına baktığımızda da pek çok gariplikle karşılaşıyoruz. Örneğin, oyunda anlatılan hikayenin hiçbir arkaplan dayanağı yok. Yaratıklarla savaşmaya başlıyorsunuz ama neden savaştığınız hakkında da hiçbir fikriniz yok. Elbette böylesi bir konuya kaynak aramaya da gerek yok; oynadığımız en orijinal fikirli konusunu dünyamızı istila eden uzaylılardan alan aksiyon oyunu bile ne kadar derin bir senaryo içeriyordu ki Terrawars bunu sağlasın? Ama Terrawars’ın durumu diğerlerinden farklı; oyun boyunca uzaylıların neden dünyayı istila ettiğini bilmeksizin çarpışıyorsunuz ve bu arada oyun da bitmiş oluyor.

Grafiksel olarak da pek bir şey ifade etmiyor oyunumuz. Zamanında NOLF’da kullanılan grafik motoru ve arabirimi kullanan oyun NOLF’dan ve Contract JACK’den bu yana ilk kez karşımıza çıkıyor ve ne kadar eskidiğini gözler önüne seriyor. Yapımcıların oyun içerisindeki başarısız sunumu da buna eklenince ortaya bundan 3 – 4 sene bile önce piyasaya çıksa yetersiz kalabilecek bir yapım çıkmış oluyor. Bunun yanı sıra oyunda hareket kabiliyetinizi sınırlayan takılmalara sebebiyet veren görsel bug’lar mevcut. Grafiklerin birbiri içerisine geçmesi gibi sorunları ve yaratık animasyonlarının çok sıradan olmasını da buna ekleyebiliriz. Silahlarınız da çok farklı değil; ekranın ortasındaki kocaman crosshair görüşünüzü inanılmaz derecede sınırlıyor, vuruş hissinin yetersizliği ise çatışmalarda zorlanmanıza neden oluyor. Düşmanlarınızın yapay zekaları ise çok kısa bir sürede kendini ele veriyor; buna göre karşınızdaki yaratığı vurduğunuzda karşınızdaki yaratık bir adım sağa ya da sola sıçrayarak güya size hedef olmaktan kurtuluyo, bunun dışında ise yaptıkları ekstra bir şey yok.